دوقلوها تعدادي ژن منحصر به خود دارند
  • توضیح عکس اول
  • توضیح عکس دوم
نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری

آخرین مطالب ارسالی

کسب درآمد

دوقلوها تعدادي ژن منحصر به خود دارند

پژوهشگران علوم پزشکی می گویند بررسی های ژنتیکی بر روی دوقلوهای همسان نشان داده که با وجود داشتن ژن های یکسان دوقلوها تعدادي ژن منحصر به خود دارند فراوان در دوقلوهای همسان،اختلاف های ژنتیکی خاصی در آن ها وجود دارد به شکلی که این ژن ها در طول سال ها قوی تر گشته و سبب تمایز آشکار در رفتار و سلامت در دوقلوها می شود.

 پزشکان در تحقیق و بررسی بر روی حدود ۳۵۰۰ دوقلوی همسان دریافته اند که با وجود این که این دوقلوها در ۱۸ سال اول زندگی خود که اغلب همراه با والدین خود بوده است شبیه به هم لباس می پوشیده اند و حتی مدل موها و مدرسه یکسانی می رفته اند اما به تدریج هر چه بزرگ تر شده اند تفاوت های شگرف پیدا کرده اند.

گفتنی است: پزشکان دریافته اند که این افراد در بزرگسالی هم به لحاظ روحی و حتی به لحاظ جسمی با هم تفاوت پیدا می کنند و خصوصیات منحصر به فردی پیدا می کنند.

بررسی ها نشان می دهند: که حتی این افراد در اثر بیماری های متفاوتی به نسبت یکدیگر می میرند و و در طول زندگی هم بیماری های متفاوتی را تجربه می کنند.

پزشکان در بررسی این علت انجام نمونه تست های مختلف خون دریافته اند که با وجود داشتن ژن های یکسان فراوان در دوقلوهای همسان، همچنان تعداد بسیاری از ژن ها متفاوت و منحصر به فرد در هر یک از این دوقلوها وجود دارد.

گفتنی است: این ژن ها در طول سال ها قوی تر گشته و سبب تمایز رفتار و سلامت در دوقلوها می شود.

گرچه دو قلوهای یکسان از ژنوم یکسانی برخوردار هستند و تشخیص نمونه DNA چنین افرادی ممکن نیست. اما در واقع ژنوم دوقلوها کاملا یکسان نیست. توالی DNA موجود در ژنوم این افراد یکسان است اما وقتی از ژنوم صحبت می کنیم ملکول DNA بخشی از آنرا تشکیل می دهد.

تغییرات شیمیایی در ساختار DNA و پروتئین های هیستونی متصل به آن در افرادی که DNA کاملا مشابه دارند موجب تفاوت های هنگفت در عملکردهای فیزیکی و ویژگی های شخصیتی می شود


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

برچسب‌ها: علم, آموزش, فناوری های بروز دنیا, علم سیتی, دبیرستان و کنکور, تازه های علوم, نجوم وفضا, دانش نانو, اخبار علم زیست شناسی, تکنولوژی های روز, پژوهش ها, تحقیقات علمی,
elmcity سه شنبه 11 / 3 / 1393 ادامه مطلب